Dipersunting Duda Tajir Berdarah Bangsawan Asli Malaysia, Siti Nurhaliza Kini Tiba-Tiba Bagikan Kabar Mengejutkan: Saya Memohon Doa Kalian

Subtitle goes here

By:

Desember 02, 2020

Shares

0.0 of 0 Users
Loading...

Nama Siti Nurhaliza sudah tak asing lagi di telinga masyarakat Indonesia. Pasalnya wanita berkebangsaan Malaysia itu merupakan seorang penyanyi dan penulis lagu yang sukses melalui karya-karyanya.

Pada tahun 2006, Siti Nurhaliza menikah dengan seorang pria bernama Khalid Mohd Jiwa.

Setelah 12 tahun melewati penantian panjang untuk memiliki momongan, akhirnya Siti Nurhaliza dan Khalid dikaruniai seorang anak perempuan bernama Siti Aafiyah Khalid pada Maret 2018 lalu.

Baru-baru ini, melalui unggahan di akun Instagramnya Selasa (01/11/2020), ibu 41 tahun itu memberi sebuah kabar bahagia.

Ia mengaku sedang mengandung anak keduanya yang saat ini telah memasuki bulan ke-4.

“Alhamdulillah. Hari ini 1 Disember 2020, saya dan suami membuat pengumuman rasmi mengenai kehamilan saya yang sudah pun berusia 4 bulan,” tulis Siti.

Penyanyi lagu Cindai itu pun telah sepakat dengan suami untuk menginformasikan berita bahagia tersebut kepada seluruh keluarga, teman, kerabat, dan semua orang yang mengenalinya jika waktu yang tepat tiba.

“Tiada niat untuk berdiam diri selama beberapa bulan ini namun saya dan suami berfikir, apabila tiba waktu yang sesuai, kami tetap akan berkongsi (berbagi) berita ini dengan semua.”

“Terutamanya keluarga, saudara mara, sahabat handai, para peminat dan sesiapa sahaja yang mengenali kami,” jelas Siti.

Siti juga meminta doa kepada seluruh masyarakat agar bayi dalam kandungannya diberi kesehatan, dan diberikan kemudahan saat nanti waktunya melahirkan.

“Saya memohon doa kalian supaya saya dan bayi di dalam kandungan diberikan kesihatan, dipermudah kan hari-hari saya ke depan ini sehinggalah saat melahirkan nanti,” ucapnya.

Ia juga tak lupa berterima kasih kepada orang-orang yang telah mendoakannya sampai sekarang.

Istri dari Khalid itu ungkap rasa syukurnya yang amat mendalam atas anugerah yang diterimanya.

“Terima kasih sekali lagi kepada kalian yang sangat memahami dan tidak putus mendoakan saya selama ini. Saya amat bersyukur di atas kurniaan Allah ini.”

“Anugerah yang sangat berharga kerana saya diberi peluang untuk hamil selepas Siti Aafiyah berusia dua tahun lebih,” tambah Siti.

Komentar rekan sesama selebriti dari Malaysia dan Indonesia membanjiri kolom komentar sang Diva dengan ucapan syukur dan selamat.

“Alhamdulillah sist turut bahagia,” ucap @itsrossa910.

“Alhamdulillah!!!!!!! Congrats! Aafiyah dapat adik,” tulis @vivyyusof.

“Alhamdulillah congratulations Kak Iti, I’m so happy for you,” ujar @nabila.razali.

sumber: grid.id

0 Comment

Leave a Comment